بازگشت به لیست مقالات

سایت خوب، بهترین راه معرفی مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا

اگر شما در حوزه ای کار می کنید که رقبای بسیاری در صنعت مورد نظر وجود دارد. علاوه بر اینکه باید مزیت رقابتی خاصی داشته باشید، نحوه ارائه مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به این نکته دقت فرمایید که گاهی نحوه ارائه خدمات می تواند مزیت رقابتی شما باشد.

اگر به ماتریس swot  توجه فرمایید، متوجه خواهید شد که تصویر و نحوه معرفی شما می تواند هر چهار مورد نقاط ضعف، نقاط قوت، تهدید ها و فرصت ها را تحت الشعاع قرار دهد.

نحوه ارائه شما می تواند هم خریداران، مصرف کنندگان محصول و هم تاثیر گذاران را تحت تاثیر قرار دهد.

درباره تفاوت نقش های این افراد در پایین توضیح داد شده است:

  • خریداران شما طیف گسترده تری از مصرف کنندگان شما دارند، به عنوان مثال اگر شما تولید کننده محصولات مرتبط با کودکان باشید، مصرف کنند گان شما قطعا کودکان هستند اما خریداران عموما والدین می باشند.
  • در مورد نقش تاثیر گذاران اگر بخواهیم توضیح دهیم می توایند به نقش پزشکان در مصرف دارو توسط بیماران اشاره کنیم به این دلیل که مصرف کنند گان بیماران هستند و خریداران احتمالا خانواده های آنان می باشند و پزشکان تاثیر گذاران بر این صنعت هستند و فروشندگان نیز شرکت های وارد کننده یا تولید کننده دارو می باشند.

بنابراین اولین کاری که افراد مختلف برای خرید با هدف مصرف یا معرفی محصول انجام می دهند، سر زدن به دنیای بی انتهای اینترنت می باشد.

اینجاست که باید به اهمیت فضای مجازی پی برده باشد و بخواهید وارد رقابت با رقبایتان که در این زمینه فعال هستند شوید.

برای بهتر دیده شدن، بعد از طراحی یک سایت حرفه ای باید بر موضوعاتی مانند سئو و دیجیتال مارکتینگ مانور نمایید که منجر به هر چه بیشتر دیده شدن شما می گردد چرا که با گسترش تکنولوژه زمانی را که افراد به جستجو اختصاص می دهند روز به روز کمتر می گردد و معمولا اولین هایی که جلو چشمشان باشد را انتخاب می کنند. بنابراین باید بتوانید هم جزو بهترین ها باشید و هم بهتر دیده شوید.

دسته بندی: آموزشی

نظرات کاربران

0 نظر