بازگشت به لیست مقالات

موارد مهمی که در طراحی سایت باید به آن توجه کرد

طراحی هر سایت با توجه به نوع، هدف و مخاطب آن متغیر است و می تواند کاملا منحصر و اختصاصی باشد. اما مواردی کلی وجود دارد که رعایت آنها در اکثر وب سایت ها توصیه می شود.
-     نام تجاری (لوگو) مناسب انتخاب کنید 
بعد از اینکه اهدافتان و مخاطبان وب سایت تان مشخص شد،سایت شما باید مواردی را منعکس کند. یک سایت موزیک که اکثرا مورد توجه نوجوانان است باید متفاوت از یک وب سایت بهداشتی باشد که برای بزرگترهاست و یا وب سایتی که محصول آن موتور سیکلت است مخاطب آن اکثراً جوانان هستند.به محض اینکه شما موقعیت خوبی پیدا کردید و نام تجاری اینترنتی شما بدرستی جا افتاد، وب سایت شما مشتریان بالقوه شما را از انبوه بازدیدکنندگان آنلاین تشخیص خواهد داد

-    برای پیشبرد اهداف خود تکنولوژی مناسبی را انتخاب کنید
شاید بتوان تکنولوژی مورد استفاده در یک سایت را به اسکلت و فنداسیون ساختمان تشبیه کرد. شما نمی توانید یک برج 50 طبقه را با اسکلت چوبی و یا بر روی یک فنداسیون ضعیف بسازید ولی می توانید پایه ای قوی و محکم را ایجاد کرده و فقط 10 طبقه اول را بر روی آن بسازید تا در آینده طبقات بیشتر را اضافه کنید.
اگر قصد راه اندازی مرحله ای یک سایت را دارید که بتوانید در آینده آنرا ارتقا و گسترش دهید بهتر است از ابتدا نوع تکنولوژی و برنامه هایی که در طراحی به کار می برد را با دقت انتخاب کنید.

-    از وب سایت خود نگهداری کنید.
متاسفانه بسیاری از مردم این باور اشتباه را دارند که با طراحی سایت نیازی نیست زمان زیادی برای مدیریت و نگهداری آن صرف کنند، در حالی که امروزه با افزایش تعداد و حجم سایت ها تقریبا در تمامی کسب و کارها، موفقیت یک سایت بدون نگهداری و مدریت خوب آن امکان پذیر نیست. پس از راه اندازی سایت حتما از برنامه های بازاریابی، افزایش بازدید، تولید محتوا و بهینه سازی برای نگهداری سایت خود استفاده کنید و در صورت نیاز آنرا گسترش دهید.

-    از ابزار مناسبی برای بررسی تاثیر وب سایت بر کسب و کار خود استفاده کنید
هیچ کس بهتر از خود شما نمی تواند تاثیر یا عدم تاثیر مثبت وب سایت را بر روی کارتان بررسی کند. با استفاده از ابزارهای آمار بازدید می توانید وجود بازدید کنندگان را تشخیص داده و علایق و سلایق آنها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین با بررسی مشتریان، افزایش یا کاهش فروش و یا تقاضا می توانید به خوبی تاثیر وب سایت را مشاهده نمایید.

-    کاربر را سردرگم نکنید.
یکی از عادت های اشتباه مدیران سایت ها به خصوص در ایران این است که فکر می کنند هر چه امکانات بیشترب در سایت قرار دهند کاربر علاقمند تر شده و مشتریان بیشتری را جذب می کنند. در بسیاری از موارد واقعا نیازی نیست که چیزی به غیر از هدف و فعالیت اصلی سایت را به کاربر نشان دهید. یک کاربر هیچگاه برای مشاهده آب و هوا و یا اوقات شرعی وارد یک فروشگاه اینترنتی موبایل نمی شود.

-    از اطلاعات واقعی و تماس آسان در سایت استفاده نمایید
برای تماس کاربر در سایت راهی ساده و آسان و در صورت امکان شماره تلفن، نشانی ایمیل و یک فرم تماس قرار دهید. کاربر با مشاهده اطلاعات کامل و واقعی اعتماد بیشتری به سایت شما می کند.

دسته بندی: اخبار فناوری

نظرات کاربران

0 نظر