بازگشت به لیست رویداد ها

تاثیر طراحی سایت به صورت ریسپانسیو در نتایج گوگل

چنانچه پیدا شدن سایت در گوگل برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است حتما این نکته را توجه کنید که گوگل به سایت هایی با طراحی ریسپانسیو امتیاز مثبت می دهد. طراحان سایت همواره باید نکات مورد اهمیت موتورهای جستجو و به خصوص گوگل را دنبال کرده و در پیاده سازی سایت ها رعایت کنند. از آوریل سال جاری (حدود اردیبهشت 94)، گوگل اعلام کرد سایت هایی که به صورت واکنشگرا (ریسپانسیو) طراحی شده و در تمامی نمایشگرها مانند موبایل، تبلت و کامپیوتر به خوبی نمایش داده شود در اولویت قرار داده می شوند.

 

سایت های مورد پسند تلفن همراه (Mobile Friendly)

اواخر سال گذشته میلادی بود که گوگل لیستی را به عنوان موارد موبایل پسند منتشر کرد. به این معنی که با رعایت این موارد در وب سایت ها، گوگل اولویت نتایج خود را نمایش می دهد. با پی بردن به این حقیقت که امروزه درصد زیادی از کاربران برای یافتن سایت مورد نظر خود از طریق موبایل و تبلت اقدام می کنند، موتورهای جستجو تصمیم گرفتند شاخصه جدیدی به عنوان موبایل پسند بودن سایت را در نمایش نتایج در نظر بگیرند. با در نظر گرفتن این ویژگی، کاربران از ورود به سایت هایی که در موبایل نمایش مناسبی ندارند دور می شوند. پیش از این زمان نیز گوگل اهمیت موبایل پسند بودن سایت را هشدار داده بود ولی تا آن زمان به طور رسمی در نتایج خود لحاظ نمی کرد.

 

آخرین مهلت گوگل به سایت های غیر ریسپانسیو

در 21 آوریل 2015 یعنی اول اردیبهشت 94 گوگل رسما اعلام کرد ویژگی موبایل پسند بودن سایت را در نتایج جستجو در نظر می گیرد. و هشدار داد این ویژگی می تواند نتایج جستجو را در تلفن های همراه کاملا دگرگون کند. این بدان معنی است که گوگل سایت هایی را که به صورت ریسپانسیو نمایش داده نمی شوند مجازات کرده و در رتبه بندی خود امتیاز بالایی به آنها نمی دهد. این تغییر طراحان سایت را مجاب می کند تا علاوه بر زیبایی سایت، به دیده شدن توسط گوگل و همچنین کاربری بهتر و آسان تر در موبایل توجه ویژه ای کنند.

 

چه کار باید کرد؟

خبر بد برای مالکان و مدیران سایت ها این است که ریسپانسیو کردن سایت یک افزونه و یا برنامه جدید نیست که بتوان به سایت کنونی اضافه کرد و از شر سخت گیری منظقی گوگل خلاص شد، بلکه برای ریسپانسیو کردن سایت معمولا طراحی سایت باید از ابتدا و مجددا انجام شود. چنانچه قصد دارید سایت خود را ریسپانسیو کنید حتما باید زمان و هزینه کافی را در نظر بگیرید و بهتر است زیاد در تصمیم گیری صبور نباشید چرا که زیانی که از صبر شما به سایتتان می رسد هر روز بیشتر خواهد شد.

اکنون کاربران علاقه بیشتری به سایت های موبایل پسند نشان می دهند و گوگل هم این رفتار کاربران را به خوبی تشخیص داده است.

جهت مشاوره رایگان، برگزاری جلسه حضوری و سفارش طراحی سایت به صورت ریسپانسیو اینجا را کلیک نمایید.

دسته بندی: فناوری اطلاعات