بازگشت به لیست رویداد ها

اشتباهات رایج در طراحی سایت (قسمت دوم)

همانگونه که در قسمت اول این مقاله عنوان شد مواردی هستند که در طراحی سایت هر چند می توانند وسوسه انگیز و مهیج باشند ولی یک طراح حرفه ای سایت باید از انجام آنها اجتناب کند.

برای مشاهده بخش اول اینجا را کلیک نمایید.

5- پنهان کردن منو و راهنمای سایت

اکثر وب سایت هایی که مورد علاقه کاربران است وب سایت هایی با استفاده و کاربرد آسان است. اگر در طراحی سایت منو ها و لینک های راهبری در مکان های نامناسب قرار داده شوند و یا از دسترس دور باشند ضربه جبران ناپذیری به محبوبیت سایت خواهد زد. وجود منوهای در دسترس و لینک ناوبری (navigation) می تواند استفاده از سایت را تا حد زیادی آسان کند.

 

6- طراحی سایت به صورت فول فلش

انیمیشن ها و افکت ها فلش ابزاری عالی برای سرگرم کردن کاربر و افزایش جلوه های ظاهری سایت است ولی استفاده از فلش در بخش های محتوایی و یا طراحی سایت به صورت فول فلش می تواند باعث از دست دادن تعداد زیادی کاربر شود. علاوه بر اینکه بسیاری از موتورهای جستجو وجود فلش را امتیازی منفی در سایت محسوب می کنند این امکان نیز وجود دارد که پلیر مربوط به فلش بر روی کاربر سایت شما نصب نباشد. به این ترنیب وب سایت شما هم از طرف موتورهای جستجو تحریم می شود و هم کاربرانی را از دست می دهد که نمی توانند محتوای فلش شما را مشاهده کنند.

 

7- طراحی بخش های مهم سایت به صورت فلش

شاید شما از طراحی سایت به صورت فول فلش منصرف شده اید ولی به دلیل نمایش مهارت های طراحی خود و ایجاد افکت های مهیج و زیبا تمایل دارید بخش هایی از سایت را به صورت فلش طراحی کنید. حتما توجه داشته باشید طراحی بخش های محتوایی و کاربری سایت به صورت فلش می تواند امتیاز های منفی برای سایت و بازدید شما داشته باشد. مشکل اصلی اینجاست که کاربر برای دریافت اطلاعات و یا خرید محصول وارد سایت می شود و تمایلی به گذراندن وقت خود با افکت های خسته کننده فلش ندارد.

 

8- طراحی سایت به صورت کاملا تصویری

حتی اگر وب سایت شما به عنوان یک گالری تصاویر باید استفاده شود، طراحی کامل آن با عکس اصلا توصیه نمی شود. بسیاری از طراحان گرافیک که سابقه اجرای پروژه های چاپی دارند تصور می کنند با طراحی سایت در فوتوشاپ یا نرم افزارهای گرافیکی دیگر می توانند وب سایت زیبایی طراحی کنند در حالی که در طراحی سایت حرفه ای علاوه بر طرح گرافیکی زیبا باید از نرم افزارها و زبان های برنامه نویسی تحت وب نیز استفاده شود. طراحی سایت به صورت تصویر نگهداری، مدیریت، ارتقا و حتی سئوی سایت را غیر ممکن می کند.

 

در بخش های بعدی تعداد دیگری از اشتباهات رایج در طراحی سایت را معرفی خواهیم کرد.

 

دسته بندی: فناوری اطلاعات